Közös képviselő leváltása
Gyakran tapasztaljuk, hogy a társasházi lakások tulajdonosai panaszkodnak a közös képviselőre, hogy nem csinál semmit, hogy nincs a társasháznak pénze soha, és hasonló negatív tapasztalataik vannak.
Amennyiben úgy érzi, hogy társasházuk hasonló cipőben jár, és gyors segítségre szorulna, forduljon hozzánk bizalommal. A közös képviselő leváltása nem egy bonyolult feladat. A közös képviselő kötelessége, a lakógyűlés összehívása a 2003. évi LXXXIII. törvény 35.§ (2.) bekezdése alapján. Ennek elmulasztása esetén, a számvizsgáló bizottság, de akár a tulajdonosok is összehívhatják a lakógyűlést.
Amiben mi tudunk segíteni:
- Előzetes felmérés alapján árajánlatot adunk a társasházkezelésre vonatkozóan
- Segítünk egy hivatalos levél írásában, amelyben a ház kéri a közös képviselőt a közgyűlés összehívására
- Ha a közös képviselő nem hívja össze a közgyűlést, akkor segítünk díjmentesen lebonyolítani azt a jogszabályoknak megfelelően
- Közös képviselő leváltása esetén átvállaljuk az átadás-átvételi jegyzőkönyv elkészítését, és az érintett szolgáltatók írásbeli tájékoztatását is, a képviselő személyében történt változásról.
Amit nyújtunk az átadás-átvételi folyamat során:
- Lehető legrövidebb idő alatt átvesszük a társasház teljes könyvelési anyagát, szerződés állományát
- Feltérképezzük a tulajdonosi viszonyokat, felkutatjuk az esetlegesen elérhetetlen tulajdonosokat
- A tulajdonosi tartozások áttekintése utána, intézkedéseket teszünk, azok behajtására
- Végül pedig, egy gazdasági tervet, és üzemeltetési tervet készítünk a tulajdonosok meghallgatása után.
Persze gyakran előfordul, hogy a leváltandó közös képviselő, vagy tulajdonos, nem kívánja átadni a társasház kezelését, illetve iratanyagát. Ebben az esetben sincs semmi dolog, ugyanis, törvényességi felügyeleti eljárást lehet indítani, és a vége szinte mindig, az lesz hogy a bíróság kötelezi az iratátadásra. Természetesen ennek az ügymenetnek a segítését is vállaljuk megbízásunk esetén.